God natt och sov så gott nu

Publicerat: 2017-03-22 i Uncategorized

Jag är så trött vid middagen att jag knappt klarar av att sitta still. Det känns inte som en höjdare att det sen är min tur att natta treåringen, som trots hon är slut hon med, får  mig att tjata, tjata, tjata och till slut också hota (flera gånger) om indragen godnattsaga när hon inte lyssnar. Men så när alla saker är undanstoppade, pyjamas påklädd och godnattkramar till  resten av familjen är utdelade så har vi ganska mysigt ändå. Vi läser saga, pussar godnatt och släcker och när hon i mörkret sen börjar sjunga kan jag inte annat än att njuta ett tag innan jag påminner om att det trots allt är sovdags.

Kommentera

