Aprilplanen

Publicerat: 2015-03-27 i Träning, Välmående

Mars börjar närma sig sitt slut och jag börjar fundera på planen för april.
Det är så mycket jag vill med träningen. Jag vill hinna träna alla mina roliga favoritgrejer. Träna bort obalanser. Träna upp rörlighet och stabilitet. Träna sånt som gör mig bättre på det jag tycker är roligast och så prova nya grejer förstås. Kan bli lite svårt att hinna med när hela ens liv ser ut så här. 

 Planen för april blir enkel. 4 träningsdagar (som idag). 2 av träningsdagarna är transportträning till/från jobbet (idag 1 dag). Om höften håller – löpning de 2 andra passen (som idag). 

 Sen skulle jag vilja sätta mål för min bonusträning (yoga, rörlighetsträning) men planen som inte rör träning säger prioritera att göra klart litens rum vilket innebär spacklande och dylikt på kvällarna när jag annars kör bonusträning. 

 Kostmål har jag inte bestämt. Jag lutar åt att fortsätta den alkoholfria linjen men ev göra fler gottisgrejer tillåtna (just nu äter jag bara popcorn, saltapinnar och lite sockerfritt godis och sen fika och glass) men jag vet inte vad. De saker som jag ibland längtar efter är sånt som jag gärna vräker i mig och som triggar allmänt sug. Vi får se.

V

iktmål. Jag är inte säker att jag vill ha något och känner mig lite osäker på hur utfallet av marsmånad blir. Kanske satsar jag på 1 kg ner. Jag ligger på en hyfsad vikt nu så kroppen kommer inte sänka bort några gratiskilo och jag har ingen motivation att kämpa för kilon i detta läge. 

 Ja. Planen är kanske inte spikad i sten eller fullt detaljerad men det behövs inte för mig. Jag har koll på målen med planen för den här månaden.

kommentarer
  1. millidill skriver:

    Att periodisera träningen med lite mer fokus på något område är ju ert sätt att fördjupa sig inom olika delar. Man behöver inte utesluta det andra men kan ligga lite lågt på vissa plan. En tanke bara… Lycka till!!

    • Japp. Helt riktigt. Lite därför också jag har ”huvudträning” och ”bonusträning”. Just nu fixar kroppen heller inte allt jag vill göra även om jag skulle hitta tiden så där kommer ju lite avgränsningar in också per automatik. Men jag är ju så otålig också, när jag kommer på nåt så vill jag ju nu! Behöver nog den där lyckönskningen för att inte bli galen. 😀

      • millidill skriver:

        Känner igen det där… Jag har lärt mig ett o annat om mitt tålamod under senaste året😀 Men, man blir bra på det man tränar!

Kommentera

