Planen

Publicerat: 2015-03-02 i Träning, Välmående

Jag har lite svårt att sätta ”planen” just nu eftersom prio är att inte reta upp höften (och jag vet inte vad den klarar) samtidigt som jag vill lägga en stabil grund för mer och hårdare träning och jag fortfarande vill dumpa ganska mycket fett. Eftersom jag inte kör fettmätningar är det vågen som får vara kontrollanten. Samtidigt som jag vet vad jag vägt förr vid olika tillfällen så vet jag också att jag förlorat en del muskelmassa sen sista graviditeten startade.

Ramarna för mars ser ut så här. Minst 4 träningspass i veckan. Om vädret tillåter – byt ut cykelpasset mot att cykla till/från jobbet en dag i veckan. Om höften håller kör 2 löppass i veckan. Konditionsträningen är högst prioriterad (både för att bygga för löpningen och för att det bäst stödjer viktnedgång). Gärna yoga på vilodagarna i försök att bli mindre stel.

När det gäller kost så kör vi vidare med en alkoholfri mars. Fortfarande ingen godis men en liten skål med gott av något slag att ersätta delar av popcornskålen. Mindre portioner och prio på det bättre valet av mat (lunch ute ger inte alltid valen man vill ha).

Vågen 2 kg ner och borde inte de där vit/svarta byxorna bli förstora?

Ganska konkret ändå. Nu är det dags att springa!

Kommentera

