Det blir som det blir – veckans träning

Publicerat: 2012-05-27 i Cykling, Löpning, Träning

Tänkte precis skriva att det blev ”bara” tre träningspass den här veckan men så började jag fundera över mina definitioner, jag har lite problem med dem. Är cykla till och från jobbet träning eller inte? Är tur och retur resan ett eller två pass? Känns ju inte som när jag kört en timmes löpning och jag ser det nästan mer som transport men samtidigt känner jag ju när veckan tar slut att de där cykelpassen faktisk känns i kroppen. Eller mina små 2-3 km löpning med teknikfokus. Det är ju knappt uppvärmning men kört efter ett cykelpass och innan ett styrkepass så… Ja, jag vet inte.
Hade gärna tränat lite mer men känner mig ändå nöjd, även om jag är jäkligt sugen på att springa just nu. Fast jag är ju typ nästan alltid sugen på att springa så…

Veckans träning blev i alla fall så här:
Måndag Pass1: 21 km cykling, 2 km löpning, 30 min styrketräning. Pass2: 22 km cykling.
Tisdag Vila
Onsdag Vila
Torsdag Pass1: 21 km cykling, 3 km löpning, 20 min styrketräning. Pass2: 22 km cykling
Fredag Pass1: 21 km. Pass2: 30 min styrka m Johan Pass3: 22 km cykling
Lördag Vila
Söndag Vila

kommentarer
  1. Linda Mpili skriver:

    Skulle lätt se det där som tre pass per dag du kört. Pass 2 löpning+styrka.

    • Hm. Om jag hade haft nåt pass som känts lite tuffare hade jag nog räknat löpning+styrka som ett pass, jag har nog hängt upp mig på intensiteten.
      Så mina tre pass är eg nio pass fast inget av dem särskilt hårt. Eller det m Johan är ju jobbigt som fan men bara 30 min. Och så motsvarar dem typ mina gamla tuffa 4 pass.

      • Bitte Lindh skriver:

        Hmmm! Bettan, du och jag måste ha ett snack! Att cykla t.o.r jobbet ÄR träning. Egentligen är den träningen som du gör varje dag ”på väg till…” den viktigaste träningen eftersom du kan göra den (nästan) jämt oavsett tid, väder och ÅLDER. Tänk på att istället för att sitta på ett av SL iordninggjorda färdmedel tillsammans med alla hostande, snurvlande människor så får du FRISK luft, muskelträning och faktiskt stresshantering – väldigt viktigt!

      • Haha. Håller med om att det är viktigt och jag tänker fortsätta men jag är så insnöad på att träning ska lämna mig utpumpad och genomsvettig, om inte alltid så iaf oftast

Lämna en kommentar