Jag är inte rädd, jag ska bli en fisk!

Publicerat: 2011-08-31 i Simning, Träning och hälsa

Det gick alldeles utmärkt att simträna med en liten förkylning i kroppen. Jag insåg också att jag hellre vill lägga tid på att bli bra på att simma än på att skämmas för hur jag ser ut så jag drog på inte bara simglasögon utan också simmössa och näsklämma. Bild utlovas vid tillfälle 🙂

Idag fokuserade jag bara på att andas rätt. Förra gången fick jag mindre ångestkänslor och tyckte aldrig att jag hann andas in ordentligt den lilla stund jag vinklade upp huvudet. Idag kändes det ganska bra. Ingen ångest och andningen gick hyfsat, kanske inte bra men långt över förväntan. Träning, träning, träning. Träning ger resultat! Och tänk att jag bara tränat 2 ggr än 🙂

Jag använde inte armarna utan hade flytplatta och kickade bara med benen men det var nog så. Nästa simpass får bli en repris på detta. 40+ längder i vår lilla 12 m bassäng, med 5-10 sek paus mellan varje längd räckte för att få upp pulsen lite och tidvis mjölksyra i framsida lår. Om jag ska översätta det i löpning skulle jag nog klassa det som ett medelhårt 5 km pass.

Det är så fantastiskt roligt, jag har löpningen och styrketräning som jag ÄLSKAR och nu cykling och simning som roliga alternativ. Om några månader hoppas jag att jag blivit tillräckligt bra på simningen och cyklingen att jag kan köra hårda pass som förbättrar min fysik – inte som idag med nöd och näppe underhåller den.

Å, hörrni – rörelse är kul! Ut med er och hitta er drog!

kommentarer
  1. Linda Mpili skriver:

    Tack för löparöversättningen! Känns bättre nu!

    • Elisabeth Hallström skriver:

      Haha. Finns risk att det blir lite mer simning nu nån månad. Tänk jag ska softa lite tills det är dags att starta maraträningen.

  2. Islandsmamman skriver:

    Oh, simma. Älska att simma. Min dagliga dos zen. Meditation i tyngdlöshet med motion.
    Utomhus! 🙂

    • Elisabeth Hallström skriver:

      Inomhus är trevligt det också även om jag är väldigt avundsjuk på din utomhusbassäng!

Kommentera

